Risotto d’espàrrecs i cruixent de pernil de bellota ibèric i parmesà
Avui us proposem una recepta de risoto, en aquesta farem servir encenalls de pernil de bellota ibèric, però podeu fer servir la qualitat que més us agradi.
Risotto d’espàrrecs i cruixent de pernil de bellota ibèric i parmesà
Ingredients:
– 1 manoll d’espàrrecs de marge.
– 1 manoll d’alls tendres.
– 4 escalunyes.
– ½ got de vi blanc.
– 1,5l. de brou de verdures.
– 650g. d’arròs arbori.
– 100g. parmesà ratllat.
– 100g. d’encenall de pernil de gla ibèric.
– 2 c. c. de mantega.
– Oli d’oliva verge.
– Sal.
Elaboració:
Netejar els espàrrecs i els alls tendres, tallar-los petitons, reservant algunes puntes d’espàrrecs. Picar les escalunyes.
Posar a escalfar el brou en una olla a foc lent.
En una cassola amb l’oli i una nou de mantega, cuinar els espàrrecs, els alls tendres i les escalunyes, sense que les escalunyes agafin molta calor, sinó pot agafar un sabor amarg. Desglassar amb el vi blanc.
Afegir l’arròs i deixar-ho ofegar tres minuts. Anar mullant l’arròs amb el brou calent i remoure.
No afegir més brou fins que no s’hagi absorbit l’anterior. Quan l’arròs estigui cuit (uns 13/15 minuts), afegir el parmesà.
Afegir finalment la mantega.
Per al cruixent de pernil de bellota ibèric i parmesà:
Encendre el forn a 180 graus.
Sobre una fulla de silicona per a enfornar i amb l’ajuda d’un motlle rodó, emplenar la base del motlle amb encenalls de pernil de bellota ibèric i el parmesà ratllat. Deixar uns 3 minuts i treure del forn. Una vegada fred, retirar amb una espàtula.
Servir l’arròs amb les puntes d’espàrrecs i el cruixent de pernil de bellota ibèric i parmesà.
Bon profit!!!
Descobreix la nostra selecció d’Ibèrics
Pernils Ibèrics
En Moniberic coneixem a la perfecció les diferents varietats de pernils ibèrics i pernils serrans. Sabem quins són exactament els punts forts de cada varietat i què ha de tenir un pernil per ser excepcional.
D’aquesta manera posem al teu abast una immillorable selecció de pernils d’alta qualitat, saborosos, en el punt perfecte per al seu consum.
Espatlles Ibèriques
Si estàs pensant a comprar una paleta de gla o una espatlla d’engreix, no ho dubtis. Compra-la en la nostra tenda online a un preu increïble!
A Moniberic posem a la teva disposició una selecta varietat de les millors espatlles perquè puguis gaudir d’un pernil de qualitat, amb un sabor excepcional.
Formatges
En Moniberic ens apassiona els formatges, però només el realment bo, el que té un sabor que conquista als paladars més exigents.
Dins de la categoria de formatges podràs trobar els nostres formatges semicurat, curat, artesà i mescla…. Tots ells d’una qualitat més que assegurada, amb la fabricació de l’Antiga formatgeria.